Ensimmäinen kirjoittamani Muuta Lahteen -kampanjahaastattelu on tänään julkaistu Helsingin Sanomien mainosaineistona. Tämän yhteistyön yhteydessä pääsin kuulemaan Helsingin Sanomien markkinointipuolen yhteyshenkilöltä kommentteja siitä, mitä asioita mainostekstissä kannattaa nostaa kärkeen. Otsikko muuttui heidän käsittelyssään trendikkääseen kertovaan muotoon.
Näitä Hesari-nostoja tulee neljä, lisäksi teen seitsemän muuta haastattelua, jotka ilmestyvät varsinaisella Muuta Lahteen -kampanjasivulla.
Ihmisten haastattelu on aina mielenkiintoista, enkä journalistina pääse eroon tavoistani kirjoittaa. En hehkuta superlatiiveilla, vaikka kertoisin kaupungin hyvistä puolista. Olen tehnyt yhteistyötä pitkään Lahden kaupungin kanssa, joten tyylini on tiedossa. Olen erityisen iloinen hyvästä suhteesta näin Euroopan ympäristöpääkaupunkivuoden aikana.
Helsingin Sanomat -suhteeni on nyt tehnyt täyden kierroksen. Päädyin taloon töihin 1982, ensin Sanoma Osakeyhtiön toimittajakoulun opiskelijana ja harjoittelijana ja sittemmin ajankohtaisosaston ja kotimaantoimituksen toimittajana. Lähdin freelanceriksi 1994 Lahden aluetoimituksesta. Kirjoitin sen jälkeenkin toistakymmentä vuotta artikkeleita useille lehden osastoille ja saman mediakonsernin Ilta-Sanomiin ja Kodin Kuvalehteen. Median myllerryksessä suhde hiipui, mutta onneksi pitkä kokemus auttoi löytämään uusia asiakkaita.